כיצד לשמור על חיוך יפה

מחלת חניכיים, עששת השיניים, ריח רע מהפה... כולם תוצאה של הרגלי הגיינה ותזונה לקויים. לאחר שיצרנו לנו חיוך יפה, יהיה זה מתסכל לאבדו בשל נסיגת חניכיים או עצם, והכל בשל הזנחת היגיינת הפה. שמירה על היגיינת הפה והשיניים הינה בעלת חשיבות עליונה, ורצוי לשמור על משטר תחזוקה אפילו אם לא עברת טיפול שיניים נרחב.

השיננית

השינניות שלנו הן בקו הראשון במשימה לשמירת היגיינת הפה שלך לפני, במהלך ואחרי הטיפול אצל הרופא. כל טיפול, ויהיה זה אף סתימה אחת, רצוי שיבוצע בפה נטול דלקת. סילוק דלקת החניכיים חיוני כדי למנוע זיהום או דימום באתר הטיפול, דבר היכול לפגוע באיכות הטיפול. תפקיד נוסף של השיננית הוא להדריך בניקוי ותחזוקה נכונה בבית.

כיצד לצחצח נכון

יש לצחצח פעמים ביום במשחת שיניים עם פלואוריד. אולם, המשחה הנכונה אינה הכל. הטכניקה חשובה אף היא בהשגת שיניים נקיות באמת. לחץ כאן להורדת הוראות לצחצוח נכון של השיניים.

ניקוי הלשון

חיידקים רבים, מאלה הגורמים ריח רע, עששת ומחלת חניכיים, שוכנים ברובד המצטבר באופן יומיומי על גבי הלשון. מנקי לשון, הניתנים להשגה בכל בית מרקחת, משמשים להקטנת כמות הרובד הזה.

ניקוי בין השיניים

לצערנו צחצוח השיניים במברשת רגילה לא יכול לסלק את השאריות מבין השיניים. שימוש בחוט דנטלי הינו חלק הכרחי בשמירה על נקיון השיניים ויש לבצעו לפחות 3 פעמים בשבוע. בתחילה הדבר מסובך ולא נח, אך עם הדרכה חוזרת ותרגול בבית, הדבר נעשה קל יותר. ישנם מקרים בהם השיננית תמליץ לך על אמצעי אחר במקום החוט הדנטלי- מברשת סלילית זעירה או קיסם מיוחד. זכרו- הניקוי בין השיניים מנקה שני צדדים מתוך חמישה של השן()! השיניים והחניכיים ירגישו ויהיו בריאים יותר והנשימה תהיה רעננה יותר. הסיבה שרב הציבור מסתבך בשימוש בחוט דנטלי היא בשל עבודה בטכניקה לא נכונה. לחץ כאן להורדת הוראות ניקוי בחוט דנטלי. אנו מקוים כי שימוש בהוראות אלה יעזרו לך