ייחודיות וחדשנות

גז צחוק – נייטרוס אוקסיד

מהו גז צחוק?

N2O או בשמו המקצועי נייטרוס אוקסיד, הינו גז המשמש להשראת סדציה נשימתית.

הגז חסר צבע, בעל ריח מתקתק, אינו מגרה ומאפשר חווית טיפול שיניים בטוחה, נוחה ואפילו... נעימה. בזמן הטיפול המתרפא נושם תערובת של נייטרוס אוקסיד וחמצן ונהנה מעומק יוצא דופן של רגיעה.

הגז מנטרל את תחושת הפחד והחרדה, העצבנות והמתח הנלווים לעיתים לטיפולי השיניים. המתרפא נשאר בשליטה מלאה ובהכרה ויכול להיענות לבקשות הרופא בזמן הטיפול.

בנוסף ישנה עליה בסף הכאב שמשמעותה כי ניתן לעבור תהליכים מסויימים ללא אלחוש.

מה היתרונות?

• שאיפת הגז גורמת להעלאת סף הכאב ושינוי בתפיסתו (משמע שגירוי המוגדר ע"י המוח כמכאיב ושלילי, לא יוגדר כך בהשפעת הגז). הטיפול נראה כנמשך זמן קצר יותר, ישנו דיכוי של הגירוי להקאה, ותחושת ריחוף קלה ונעימה אופפת את המטופל. הטיפול הדנטלי הופך ל"כיף" כעדות רבים.
  • הגז נכנס לפעולה מהר מאוד. הרגיעה והשפעותיו החיוביות מושגות תוך שתיים - שלוש דקות.
  • עומק הסדציה ניתן לניטור בקלות ובמהירות מרגע לרגע, דבר שלא ניתן בחלק מטכניקות הסדציה האחרות. בטכניקות תרופתיות ישנו פרק זמן ארוך עד לכניסת התרופה לפעולה וגם לסילוקה מהגוף וסיום השפעתה – בגז, ההשפעה והסילוק נמדדים בדקות לכל היותר, יתרון גדול המאפשר השפעה סדטיבית בזמן הטיפול בלבד.
  • ניתן לנטר ולחזק בהדרגה את השפעת הגז על ידי העלאת ריכוזו עד להגעה לדרגה הרצויה, דבר שלא ניתן במתן כדור.

מתי ניתן להשתמש בגז צחוק?

ניתן להשתמש בגז צחוק בזמן כל טיפול דנטלי כמעט, והשימוש, בו מאפשר במתרפאים רגישים במיוחד לוותר על האלחוש בפרוצדורות מסוימות.

האם הטיפול תחת הגז מתאים לכל אחד?

השימוש מתאים למבוגרים וילדים (ונפוץ בטיפולי רפואת שיניים לילדים). השימוש לא מומלץ לנשים בהריון ולסובלים מבעיות בדרכי הנשימה וממחלות ריאה.

NTI-TSS

האם אתם מרגישים נהדר כשאתם מתעוררים בבוקר?

- אם לא, ואם אתם מתעוררים תכופות בהרגשה של מתח בשרירי צד הראש, עם כאבי ראש או אף מיגרנה, יש פתרון!
מכשיר ה NTI-TSS אושר על ידי מנהל התרופות האמריקני לטיפול במקרים של כאבי ראש ומיגרנות המופיעים עם הקימה בבוקר. מתקן פלסטי קטן המותאם במרפאה ומורכב על השיניים לפני השינה יכול לגרום לכם להשיב בחיוב על השאלה בראש העמוד.

צילומים דיגיטליים

צילומי הרנטגן הדנטליים לא השתנו במשך עשרות שנים, אך המהפיכה הדיגיטלית הגיעה גם לכאן.

הסנסור החליף את לוח הצילום, והיום אין צורך לחכות לפיתוח הפילם ולקוות שהפיתוח עלה יפה.

תוך שניות מופיע הצילום על המסך ונשמר במחשב, שם ניתן גם להגדילו, להדגיש ולהבליט פרטים למתן אבחנה טובה יותר ולהעבירו באינטרנט או להדפיסו להעברה לצד שלישי במקרה הצורך.

כל זאת כאשר מקטינים את הקרינה בעשרות אחוזים! המרפאה מצויידת בסנסור של חברת קודאק שהוא המילה האחרונה בתחום ובעל החדות המקסימלית נכון להיום.